Pomóż nam pomagać i przekaż 1,5% podatku na
Stowarzyszenie Pomocy Niepełnosprawnym Bratek KRS 0000171673
Podaruj Dzieciom swój 1,5% podatku
Dziś odbył się IV Barlinecki Marsz dla Autyzmu, który zakończył tegoroczne obchody Miesiąca Świadomości Autyzmu. W wydarzeniu wzięły udział dzieci z zaprzyjaźnionych przedszkoli, szkół podstawowych oraz młodzież z Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego w Barlinku. Celem marszu było okazanie akceptacji i zrozumienia dla osób w spektrum autyzmu – poprzez wspólne bycie razem, rozmowę i uśmiech. Serdecznie dziękujemy: Pani Zofii Gągało - Prezes Stowarzyszenia Pomocy Niepełnosprawnym „Bratek”; Pani Katarzynie Stanisławskiej - za wspaniałe animacje dla dzieci; Barlineckiemu Ośrodkowi Kultury - za udostępnienie sprzętu nagłaśniającego; Funkcjonariuszom z Komisariatu Policji w Barlinku - za czuwanie nad naszym bezpieczeństwem; Wolontariuszom z Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Barlinku - za nieocenioną pomoc, i Wam wszystkim, którzy wspólnie z nami przeszli trasę marszu! Do zobaczenia za rok! Niech niebieski kolor towarzyszy nam przez cały rok – jako symbol akceptacji, zrozumienia i wspólnoty.

26.10.2018 PFRON logo 200Szkolenie warsztatowe dla kadry pedagogicznej i opiekunek osób niepełnosprawnych „Moje dziecko jest (nie) grzeczne – jak modyfikować trudne zachowania” – wrzesień 2018

 

 

 

Za nami 5 - dniowe szkolenie warsztatowe dla kadry pedagogicznej Ośrodka Rewalidacyjno – Wychowawczego w Barlinku w ramach zadania publicznego realizowanego przez Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” współfinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przekazanych  za pośrednictwem Województwa Zachodniopomorskiego pn. „Moje dziecko ma potencjał – jak krok po kroku wspomagać rozwój i samodzielność”.
Szkolenie prowadzone przez superwizorów Polskiego Stowarzyszenia Terapii Behawioralnej z Krakowa, Panie: dr Nelę Grzegorczyk – Dłuciak i Ewę Kuligę. Pod okiem doświadczonych terapeutów behawioralnych nauczyciele wprowadzali programy modyfikacji zachowań trudnych uczniów oraz podejmowali działania zmierzające do optymalizowania środowiska edukacyjnego nowych uczniów.
Szkolenie pokazało wiele mocnych stron pracy terapeutycznej nauczycieli z „Bratka”, a także określiło kierunki dalszego rozwoju placówki.

Opracowała: Kaja Plaskota
zamieściła: Monika Drozda